Email detox στις γιορτές. Γίνεται;

Email detox στις γιορτές. Γίνεται;

Συνήθως επιλέγω να φεύγω για διακοπές τις ημερομηνίες που η εταιρεία είναι κλειστή ή όταν οι περισσότεροι συνάδελφοι και η ομάδα μου είναι σε άδεια και ο λόγος είναι ότι στην εποχή του διαδικτύου είναι σχεδόν αδύνατον να αποσυνδεθείς ουσιαστικά, αφού κουβαλάς τη δουλειά συνεχώς μαζί σου, μέσω smartphone, tablet & laptop.

Γνωρίζεις ότι σχεδόν πάντα θα υπάρξει κάποιος συνάδελφος που θα συνεχίσει να σου στέλνει μηνύματα ενώ γνωρίζει ότι είσαι σε άδεια όχι γιατί θέλει να σε εκνευρίσει, υπενθυμίζοντας σε όλους ότι αυτός συνεχίζει να εργάζεται (υπάρχει πάντα βέβαια και αυτή η περίπτωση) αλλά γιατί τις περισσότερες φορές προκύπτει κάτι έκτακτο που απαιτεί τη βοήθειά σου για να επιλυθεί ή τουλάχιστον κάποιο θέμα για το οποίο θα πρέπει άμεσα να ενημερωθείς. Κάτι τέτοιο όμως ακυρώνει εντελώς το νόημα των διακοπών αφού η ίδια η λέξη σημαίνει «διακόπτω αυτό που κάνω καθημερινά». Εάν απλά μεταφέρεις την εργασία σου, από τους τοίχους του γραφείου στον καναπέ του σπιτιού σου, ποια η διαφορά;

Όπως αναφέρει και η Arianna Huffington (ιδρύτρια της Huffington post & του portal Thrive Global) σε άρθρο της στο Harvard Business Review, “we need to recalibrate our relationship with technology”. Πάνω σε αυτή λοιπόν τη σκέψη δημιούργησε ένα εργαλείο διαχείρισης των email  για την εταιρεία της, στην περίοδο των διακοπών. Η ιδέα είναι απλή: Ενώ είσαι σε διακοπές, οι άνθρωποι που σου στέλνουν email λαμβάνουν ένα μήνυμα ότι απουσιάζεις και το πότε θα επιστρέψεις. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι το εργαλείο διαγράφει το email! Ναι καλά διαβάσατε! Εάν το email είναι σημαντικό  ο αποστολέας μπορεί πάντα να το ξαναστείλει, εάν όχι τότε δε σε περιμένει όταν επιστρέψεις και ακόμα καλύτερα δε μπαίνεις στον πειρασμό να το διαβάσεις όσο απουσιάζεις. Έτσι αυτή η εφαρμογή όχι μόνο βάζει ένα προστατευτικό τοίχος ανάμεσα σε σένα και τα email αλλά σε απελευθερώνει από το άγχος να βρεις μια στοίβα email να σε περιμένουν αμέσως μόλις επιστρέψεις, με ότι αυτό συνεπάγεται για την πρώτη ημέρα στο γραφείο.

Η δημιουργός της εφαρμογής θυμάται έντονα τις διακοπές της στην Αντίπαρο, όπου το Thrive Away, όπως ονομάζεται το σύστημα, ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά. Ένοιωσε τόσο διαφορετικά και τόσο όμορφα αφού μπορούσε να είναι πραγματικά παρούσα σε ότι συνέβαινε εκεί, στα γεύματα, στις βόλτες, στις συζητήσεις με τα αγαπημένα της πρόσωπα και σε όλες αυτές τις όμορφες στιγμές που ζούμε, όταν δεν έχουμε το κεφάλι μας πάνω από μια οθόνη.

Σε ένα εργασιακό βέβαια περιβάλλον όπως αυτό που ζούμε τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, όπου αρκετοί συνάδελφοι δεν καταφέρνουν καν να εξαντλήσουν όλες τις ημέρες αδείας που δικαιούνται λόγω φόρτου εργασίας και έλλειψης προσωπικού, η κατάσταση που περιεγράφηκε παραπάνω φαντάζει ουτοπική.

Παρόλα αυτά οι senior managers μπορούμε να έχουμε ενεργό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια προστασίας της ευζωίας του εργαζομένου, παροτρύνοντάς τον να πάρει όλες τις ημέρες αδείας που δικαιούται και υποστηρίζοντας αυτή τη διαδικασία, δίνοντας εμείς οι ίδιοι πρώτοι το παράδειγμα.

Αυτές τις διακοπές λοιπόν, ας προσπαθήσουμε να στείλουμε όσο το δυνατόν λιγότερα email και να περάσουμε περισσότερο χρόνο με αυτούς που αγαπάμε!

Καλές γιορτές!

Είναι η 4ήμερη εργασία το μέλλον στα εργασιακά;
10 October, 2018
4 διατροφικά λάθη που κάνουμε συχνά στο γραφείο
19 March, 2018
Οι εργαζόμενες γυναίκες παρουσιάζουν μικρότερη έκπτωση της πνευματικής λειτουργίας
22 July, 2019

Leave a Reply