Jeff Bezos: Η διαφάνεια και η απίστευτη δύναμη του πελάτη
Ο Jeff Bezos περί Διαφάνειας
[Ο ΠΑΝΤΟΠΩΛΗΣ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ: ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΗΣ AMAZON]
Βρισκόμαστε εν μέσω μιας γιγαντιαίας μετάβασης, όπου οι πελάτες έχουν απίστευτη δύναμη, ως αποτέλεσμα της διαφάνειας και της διάδοσης από στόμα σε στόμα. Κάποτε ίσχυε ότι, αν ένας πελάτης έμενε ευχαριστημένος, θα το έλεγε σε πέντε φίλους. Τώρα, με το μεγάφωνο του Διαδικτύου, είτε με τις online αξιολογήσεις είτε με τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, μπορούν να το πουν σε 5.000 φίλους.
Παλιά, ένα όχι καλό προϊόν θα μπορούσε να επικρατήσει στην αγορά με πολύ καλό μάρκετινγκ. Σήμερα οι πελάτες μπορούν να δουν αν το προϊόν και η υπηρεσία είναι καλά, επειδή υπάρχει τόσο μεγάλη διαφάνεια. Μπορούν πολύ εύκολα να το συγκρίνουν με άλλα και στη συνέχεια μπορούν να το πουν σε όλους τους φίλους τους – οι πελάτες είναι αυτοί που κάνουν την περισσότερη δουλειά σε ό,τι αφορά στο μάρκετινγκ.
Αντί να έχουμε κατώτερα προϊόντα που φωνάζουν πιο δυνατά, έχουμε ένα είδος αξιοκρατίας. Αυτό είναι πολύ καλό για τους πελάτες, είναι πολύ καλό για τις εταιρείες που το ενστερνίζονται – και είναι πολύ καλό για την κοινωνία.
*Από την επετειακή λίστα του Forbes με τα 100 κορυφαία εν ζωή επιχειρηματικά μυαλά του πλανήτη