Σεπτέμβριος: ο μήνας των sales & budget meetings
Ο Σεπτέμβριος, για τις περισσότερες φαρμακευτικές εταιρείες, είναι ο μήνας που διοργανώνεται ο τελευταίος κύκλος πωλήσεων του έτους και επίσης είναι ο μήνας που ξεκινά επίσημα, η προετοιμασία του προϋπολογισμού, της επόμενης χρονιάς.
Όσον αφορά στα sales meetings, ο Σεπτέμβριος μας βρίσκει συνήθως σε ένα καλοκαιρινό θέρετρο, εντός ή εκτός της πρωτεύουσας και συνοδεύεται από συνεχείς παρουσιάσεις σε αίθουσες ξενοδοχείων, team buildings, απολογισμούς, στρατηγικές και role playings μέχρι τελικής πτώσης.
Όταν ήμουν ιατρικός επισκέπτης περίμενα πως και πως αυτές τις συναντήσεις για να ξαναβρεθώ με αγαπημένους συναδέλφους, να γνωρίσω νέα μέρη και φυσικά να πάρω όσα περισσότερα εφόδια μπορούσα για τον αγώνα στο «πεδίο». Βέβαια τότε δεν είχα δική μου οικογένεια και το μόνο που με απασχολούσε ήταν τι ρούχα θα πάρω μαζί μου, να φτιάξω μαλλιά και νύχια, άντε να διαβάσω και το εκπαιδευτικό υλικό του φαρμάκου ευθύνης μου. Τώρα στην καλύτερη περίπτωση, εύχομαι να έχω τελειώσει την παρουσίασή μου, να έχω ετοιμάσει το φαγητό των παιδιών μου, για τις ημέρες που θα είμαι εκτός και για τη βαλίτσα ούτε λόγος, πετάω μέσα ότι βρω μπροστά μου. Αυτό που παραμένει ίδιο είναι η χαρά του ανταμώματος με τους συναδέλφους της ομάδας πωλήσεων, που πάντα μας γεμίζει θετική ενέργεια.
Για τους συναδέλφους των γραφείων και ειδικά αυτών που ανήκουν στα τμήματα marketing, medical, finance, market access & HR, ο Σεπτέμβριος είναι επίσης ο μήνας προετοιμασίας του budget της επόμενης χρονιάς. Ανάλυση αγορών & τιμών, στοχοθεσία πωλήσεων, προγραμματισμός νέων λανσαρισμάτων και δραστηριότητες, νέα οργανογράμματα και προβλέψεις clawback παρουσιάζονται στις αίθουσες συνεδριάσεων, εντός ή εκτός Ελλάδος για να πάρουν την έγκριση της διοίκησης.
Για αυτό, το νέο ξεκίνημα του Σεπτεμβρίου, εύχομαι σε όλους τους συναδέλφους καλή δύναμη, έμπνευση και δημιουργικότητα, ώστε να κάνουμε τη ζωή των ασθενών, των επαγγελματιών υγείας και φυσικά των συνεργατών και συναδέλφων μας, όσο το δυνατόν καλύτερη.