Kαμπάνια ενημέρωσης κοινού για το μελάνωμα
Μια καινοτόμoς διαδικτυακή καμπάνια έχει ως στόχο όχι μόνο την ενημέρωση του κοινού για την πρόληψη και την έγκαιρη διάγνωση του μελανώματος, αλλά και την εμψύχωση και ενημέρωση ασθενών και φροντιστών.
Η καμπάνια Melanoma B aware Greece, απευθύνεται κατά κύριο λόγο στους νέους ανθρώπους και σε αυτό το πλαίσιο θα χρησιμοποιήσει ως βασικό κανάλι για τη διάδοση των μηνυμάτων της τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω της σελίδας https://www.facebook.com/MelanomaBawareGreece/.
Γνωστές προσωπικότητες από τον καλλιτεχνικό χώρο με τατουάζ θα αποτελέσουν τους πρεσβευτές της εκστρατείας και θα κινητοποιήσουν το ευρύ κοινό για έγκαιρη διάγνωση, μέσω video και εκδηλώσεων ευαισθητοποίησης.
Η επιλογή προσωπικοτήτων με τατουάζ έγινε διότι οι νέοι πολύ συχνά επιλέγουν να σημαδέψουν το σώμα τους με κάποιο τατουάζ από δική τους επιλογή, εκφράζοντας κάτι σημαντικό για τους ίδιους.
Η καμπάνια αντιπαραβάλει την επιλογή ενός ατόμου να έχει τατουάζ με κάποιον που αντίστοιχα έχει ένα μόνιμο σημάδι από τη νόσο του μελανώματος, ένα σημάδι που δεν το έχει επιλέξει, υπογραμμίζοντας τη σημαντικότητα της πρόληψης και της εξέτασης καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, και όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ο Ιωάννης Μπουκοβίνας, Παθολόγος-Ογκολόγος και πρόεδρος της Εταιρείας Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδος, εξηγεί ότι «το μελάνωμα αποτελεί τη σοβαρότερη μορφή καρκίνου του δέρματος, η οποία μπορεί να επιφέρει ακόμα και θάνατο. Η έγκαιρη διάγνωση του προβλήματος και η άμεση αντιμετώπισή του σώζουν ζωές. Υπάρχουν ορισμένα χαρακτηριστικά που μπορούν να μας κάνουν να υποπτευθούμε ότι κάποιος σπίλος έχει αρχίσει να διαφοροποιείται, όπως είναι η αλλαγή του μεγέθους, του χρώματος, η ύπαρξη διχρωμίας, η αλλαγή του σχήματος, η εξέλκωση, η φαγούρα κλπ. Η ανάγκη για πρόληψη, λοιπόν, είναι επιτακτική και πιστεύουμε πως η συγκεκριμένη καμπάνια θα συνεισφέρει σημαντικά στην ενημέρωση του νεανικού κοινού».
Από την πλευρά των ασθενών, η πρόεδρος του Συλλόγου «ΑγκαλιάΖΩ», Ολυμπία Χαλδαίου-Μπήτρου, συμπληρώνει ότι «δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια η αύξηση των κρουσμάτων καρκίνου του δέρματος και του μελανώματος είναι ραγδαία και συνεπώς η ανάγκη ενημέρωσης για πρόληψη – έγκαιρη διάγνωση είναι πλέον επιβεβλημένη».
Η πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών – Εθελοντών – Φίλων – Ιατρών «ΚΕΦΙ», Ζωή Γραμματόγλου, προσθέτει ότι «η ενημέρωση των νέων σχετικά με τους τρόπους αντιμετώπισης του μελανώματος και η πρώιμη ανίχνευση είναι ύψιστης σημασίας. Πολύ σημαντικό επίσης είναι ότι μέσα από αυτή την καμπάνια εμψυχώνονται και ενημερώνονται οι διαγνωσμένοι ασθενείς αλλά και οι φροντιστές, που καθημερινά δίνουν τη δική τους μάχη».
Τέλος, η Άννα Μουρίκη, υπεύθυνη επικοινωνίας στο τμήμα ογκολογίας της Novartis Hellas, πρωτοβουλία της οποίας είναι η καμπάνια εξηγεί ότι, «διαλέξαμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κύριο όχημα για την ενημέρωση των νέων και όχι μόνο, σχετικά με το μελάνωμα, γιατί πιστεύουμε ότι οι νέες τεχνολογίες και προσεγγίσεις είναι σημαντικές όχι μόνο στην ανάπτυξη νέων θεραπευτικών επιλογών αλλά και στην βελτίωση της ενημέρωσης και επικοινωνίας του κοινού, των ασθενών και των φροντιστών τους σχετικά με θέματα υγείας. Με όραμα και ευθύνη για τον ασθενή συνεχίζουμε την υλοποίηση ενημερωτικών καμπανιών για σοβαρά νοσήματα».
Η καμπάνια τελεί υπό την αιγίδα της Εταιρεία Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδος και με την υποστήριξη του Συλλόγου «ΑγκαλιάΖΩ» και του Συλλόγου Καρκινοπαθών – Εθελοντών – Φίλων – Ιατρών «ΚΕΦΙ» Αθηνών.