«Ο νέος είναι ωραίος αλλά ο παλιός είναι αλλιώς»

«Ο νέος είναι ωραίος αλλά ο παλιός είναι αλλιώς»

Οι στίχοι του γνωστού τραγουδιού αποκτούν άλλο νόημα στο εργασιακό περιβάλλον μιας φαρμακευτικής εταιρείας, όταν αντιληφθούμε τη σημαντικότητα της αλληλεπίδρασης των διαφορετικών ηλικιακών ομάδων σε διάφορα τμήματα του οργανισμού και ας δούμε το γιατί…

Η πρώτη σκέψη είναι ότι οι νέοι μπορούν πχ να βοηθήσουν τους παλιούς με την τεχνολογία και οι παλιοί συνάδελφοι μπορούν να είναι υποστηρικτικοί με τη γενικότερη εμπειρία τους. Υπάρχει όμως κάτι περισσότερο από αυτό;

Σύμφωνα με έρευνα που περιγράφεται σε σχετικό άρθρο στο HBR, οι νέοι μπορούν να μάθουν από τους παλιούς τα εξής:

Να ελέγχουν το φόρτο εργασίας τους

Βρέθηκε ότι όσοι είναι άνω των 40 πιστεύουν ότι μπορούν να ελέγχουν το φόρτο εργασίας τους περισσότερο από αυτούς που είναι νεότεροι. Και είναι λογικό αφού συνήθως οι απαιτήσεις στη δουλειά είναι μεγάλες και σκληρές για όσους βρίσκονται στη δεκαετία των τριάντα. Κάποιοι έχουν να φροντίσουν παράλληλα μικρά παιδιά ή να κάνουν κάποια εξειδίκευση ή επιπλέον σπουδές και άλλοι να ενθουσιάσουν τους πελάτες ή την εταιρεία τους, επενδύοντας σε ένα πολύ καλό βιογραφικό. Αντιμέτωποι με αυτές τις προκλήσεις αναφέρουν ότι δεν μπορούν να ελέγξουν τον τρόπο και τις ώρες που εργάζονται. Αποτέλεσμα είναι να μεταφέρουν άγχος στο σπίτι και αρκετές φορές να εξουθενώνονται σωματικά και ψυχολογικά.

Οι πιο έμπειροι συνάδελφοι έχοντας περάσει από αυτό το στάδιο έχουν μάθει να διαχειρίζονται καλύτερα αντίστοιχες καταστάσεις. Γνωρίζουν πότε και πώς να επιμερίσουν μια εργασία, πότε να μην υποκύψουν σε παράλογες απαιτήσεις και πότε να δεχθούν ανάλογες προκλήσεις. Έχουν μάθει ότι κάποια εμπόδια που φαίνονται απροσπέραστα μπορούν να αναμορφωθούν με δημιουργική σκέψη.

Σκεφτείτε για παράδειγμα το νέο ιατρικό επισκέπτη που στην προσπάθειά του να ολοκληρώσει τον απαιτούμενο ημερήσιο αριθμό επισκέψεων, αγχώνεται, περνάει ώρες στην αναμονή κάποιων ιατρείων και καταλήγει στο τέλος της ημέρας κατάκοπος και απογοητευμένος, αφού τις περισσότερες ημέρες δεν έχει επιτύχει το στόχο. Στην περίπτωση αυτή οι συμβουλές ενός έμπειρου συνεργάτη θα μπορούσαν να είναι πολύτιμες, όσον αφορά στον τρόπο οργάνωσης των επισκέψεων ανά τομέα και δυναμική ιατρείου.

Να διαχειρίζονται καλύτερα τα οικονομικά τους

Μαθαίνοντας να επενδύεις οικονομικά είναι σημαντικό για την ποιότητα ζωής που μπορείς να έχεις. Στην περίπτωσή μας είναι σημαντικό να επιλέξεις να εργαστείς σε μια φαρμακευτική εταιρεία με τις καλύτερες παροχές επιβράβευσης και να τις αξιοποιήσεις στο μέγιστο όπως π.χ ένα συνταξιοδοτικό πρόγραμμα ή bonus. Όταν είσαι νέος το να πάρεις σύνταξη σου φαίνεται μακρινό, όταν όμως φτάσει εκείνη η ώρα είναι σημαντικό να γνωρίζεις τις ανάγκες που προκύπτουν για να μην πέσεις από τα ψηλά στα χαμηλά.

Τι μπορούν οι παλιοί να μάθουν από τους νέους συναδέλφους;

Πώς να διευρύνουν τον επαγγελματικό κύκλο γνωριμιών τους

Είναι ξεκάθαρο ότι η ανάπτυξη δικτύων και σχέσεων είναι καθοριστική σε κάθε επαγγελματικό στάδιο και οδηγεί στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων μέσω mentoring και coaching αλλά και νέων ευκαιριών εργασίας, με αποτέλεσμα την προσωπική εξέλιξη και ενδυνάμωση.

Στη σχετική έρευνα φάνηκε ότι οι εργαζόμενοι άνω των 50, απλά διατηρούν το υπάρχον δίκτυο επαφών και αποτυγχάνουν να αναπτύξουν νέες σχέσεις, με αποτέλεσμα όταν θέλουν ή απαιτείται να αλλάξουν εργασία, αυτό να είναι πολύ δύσκολο.

Όταν ξεκινάει κάποιος την καριέρα του θεωρείται αυτονόητο ότι θα γνωρίσει νέους συνεργάτες, θα κάνει πολλές επαφές και θα αναζητήσει την υποστήριξη συναδέλφων ή ακόμα και πελατών που θα τον εμπνεύσουν και θα τον καθοδηγήσουν.  Γιατί λοιπόν οι νέοι να μην υποστηρίξουν τους παλιούς, υπενθυμίζοντάς τους την αξία της δημιουργίας ενός τέτοιου δικτύου και να τους παροτρύνουν στην ενδυνάμωση αυτού.

Πώς να προβάλλουν τα επιτεύγματά τους

Από την προαναφερθείσα έρευνα φαίνεται ότι ελάχιστοι εργαζόμενοι ζητούν συμβουλές από όσους συναδέλφους είναι άνω των 50. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι πιο έμπειροι δεν φροντίζουν να ενημερώσουν τους συναδέλφους τους για το πακέτο γνώσεων και ικανοτήτων που έχουν ή ίσως γιατί αυτοί οι ίδιοι δεν αντιλαμβάνονται τη μεγάλη εμπειρία που έχουν συγκεντρώσει όλα αυτά τα χρόνια, θεωρώντας τα όσα γνωρίζουν αυτονόητα για τους άλλους. Γιατί λοιπόν οι νέοι συνάδελφοι να μην ενθαρρύνουν τους πιο έμπειρους να προβάλλουν τα επιτεύγματά τους όχι μόνο με την επίδειξη του επαγγελματικού τους τίτλου ή του βιογραφικού τους, αλλά μεταφέροντας αξία στους νέους μέσα από κοινωνικά δίκτυα, από συμμετοχή σε ομάδες εργασίας ή σχετικούς φορείς.

Οι βασικές αρχές του marketing και της πώλησης από τον Αριστοτέλη!
19 January, 2018
10 συμβουλές για να εντυπωσιάσεις τον πρώτο μήνα στη νέα σου εταιρεία
25 January, 2018
10 tips για μια επιτυχημένη επιστημονική εκδήλωση
28 January, 2018

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *