Εταιρική επικοινωνία στην εποχή των social media

Εταιρική επικοινωνία στην εποχή των social media

Με αφορμή τη συμμετοχή μου στο 11ο Συνέδριο Εταιρικής Επικοινωνίας 2017, που έλαβε χώρα στην Αθήνα πριν λίγες ημέρες, έψαξα λίγο περισσότερο τον τρόπο που οι φαρμακευτικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στα social media διεθνώς και βρήκα τις παρακάτω πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες:

1. Το Facebook βασιλεύει

Οι επίσημες σελίδες των φαρμακευτικών εταιρειών στο Facebook έχουν ήδη μεγάλο αριθμό fans και συνεχώς ο αριθμός αυτός αυξάνει. Αυτά βέβαια κυρίως για το εξωτερικό αφού στην Ελλάδα η παρουσία των εταιρειών στα social media παρουσιάζει μικρή ανάπτυξη προς το παρόν, αλλά είναι σίγουρο ότι οι εταιρείες που θα εκμεταλλευτούν πρώτες τη νέα τάση θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Και ενώ φαίνεται ότι η δημιουργία απλού περιεχομένου μειώνεται στο φαρμακευτικό τομέα, η δημιουργία video ανεβαίνει με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Ενδεικτικά την προηγούμενη χρονιά το video της GSK στο Fb για την ενημέρωση του κοινού, όσον αφορά την προστασία των μωρών από τη μηνιγγίτιδα, είχε τη μεγαλύτερη επιτυχία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με περισσότερα από 63.000 views.

 

2. Έμμεση προβολή μέσω on line διαφήμισης σκευασμάτων Over the Counter (OTC)

Αρκετές εταιρείες δημιουργούν ιστοσελίδες και σελίδες στο FB για προϊόντα OTC (πχ www.tantumverde.gr, www.therapearl.gr κλπ) όπου μέσα από αυτές ενισχύουν και το εταιρικό τους προφίλ. Η μεγαλύτερη ευελιξία που προσφέρει η νομοθεσία για τα μη συνταγογραφούμενα σκευάσματα, σχετικά με την προβολή τους στο κοινό, δίνει περισσότερες δυνατότητες στις εταιρείες να αξιοποιήσουν τα social media και φυσικά το content marketing.

3. Χορηγία ιστοσελίδων για χρόνιες παθήσεις

Πολλές εταιρείες χορηγούν τη δημιουργία ιστοσελίδων και σελίδων στα social media, με σκοπό το κοινό να ενημερωθεί για τη νόσο και οι ασθενείς να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις είναι η σελίδα ενημέρωσης κοινού που έχει δημιουργήσει ο σύλλογος ασθενών με κυστική ίνωση www.cysticfibrosis.gr, η ιστοσελίδα της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας για το άσθμα, www.myasthma.gr, πρόσφατα η ιστοσελίδα για τους ασθενείς με ιδιοπαθή πνευμονική ίνωση www.fightipf.gr και φυσικά πολλές άλλες.

Τα φαρμακευτικά brands και οι εταιρείες θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, να τολμήσουν διαφορετικά μέσα και τρόπους προώθησης για να δουν τι δουλεύει και τι όχι και με αυτό τον τρόπο να δώσουν αξία στον ιατρό και τον ασθενή.

 

Χρήσιμα link:

11th Corporate Communication Congress 2017

Κώδικας δεοντολογίας του ΣΦΕΕ για την προώθηση συνταγογραφούμενων φαρμάκων

https://www.sfee.gr/wp-content/uploads/2014/12/CODE_GR-2017.pdf

Η εμπειρία μου από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα DigiMa
11 March, 2018
Να κρατήσω την αύξησή μου μυστικό ή μήπως όχι;
30 March, 2018
“Το σύνδρομο της τιάρας” στο χώρο εργασίας
21 June, 2018

Leave a Reply